@article { author = {}, title = {-----}, journal = {Law and Information Technology}, volume = {2}, number = {2}, pages = {105-126}, year = {2022}, publisher = {Association of Registrars and clerks}, issn = {2676-2978}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-----}, keywords = {}, title_fa = {حقوق شهروند الکترونیک}, abstract_fa = {فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از ابزارهای تأثیرگذار بر تمامی فرایندهای اقتصادی و اجتماعی، وسیله ای حیاتی برای رسیدن به توسعۀ پایدار، به ویژه برای کشورهای درحال توسعه است. تغییرات گسترده و پیشرفت های به دست آمده در عرصۀ تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در دهه های اخیر، ضرورت تجدیدنظر در مسائل مختلف را امری اجتناب ناپذیر کرده است. شهرهای امروزی تجلی گاه چهره نوین زندگی در عصر ارتباطات اند و نقاط تمرکز خدمات گوناگون، تعاملات فرهنگی اجتماعی و تراکنش های اقتصادی به شمار می روند، چنانکه رشد و توسعۀ همه جانبه و پایدار شهرها، نیازمند به کارگیری فناوری های نویناطلاعاتی وا رتباطی است. با توسعۀ روزافزون فناوری اطلاعات وا رتباطات و به کارگیری گستردۀ آن در جوامع شهری و زندگی روزمرۀ شهروندان، خدمات شهری نیز به لحاظ مفهوم،ابعاد،اهمیت راهبردی و تمرکز جغرافیایی دستخوش تحولات شگرفی شده است. با توجه به تمرکز خدمات در شهرها و همچنین گسترش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیرات وسیع آن بر جنبه های مختلف زندگی شهروندان، امروزه در تعاملات و خدمات الکترونکی شهری، بهره گیری از روشها و فناوری های نوین خدمات رسانی به شکل تراکنش های میان شهروندان و سازمان های دولتی و خصوصی ارائه دهنده  خدمات، راهکاری اثربخش و کارآمد در عرصۀ خدمات رسانی شهری به شمار می رود.}, keywords_fa = {شهروند ا لکترونیک,شهر ا لکترونیک,حقوق شهروندی,حقوق شهروند ا لکترونیک}, url = {https://www.jitl.ir/article_252268.html}, eprint = {https://www.jitl.ir/article_252268_b88e18e3191e41d47870edc2070a1d49.pdf} }